Αν και οι περισσότεροι καλλιτέχνες (ειδικά οι νέοι) τα κάνουν πλέον όλα μόνοι τους, πολλοί αναζητούν έναν εκδότη ή μια δισκογραφική για ν' απαλλαγούν απ' το κομμάτι εκείνο της δουλειάς που δεν είναι δημιουργικό. Ο δειγματισμός της μουσικής σας είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα κι αν δεν είστε προσεκτικοί, ίσως απορριφθείτε προτού καν ξεκινήσετε. Οκτώ συμβουλές για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας.
Το demo όπως το ξέραμε δεν υπάρχει πιά. Οι επαγγελματίες του χώρου έχουν συγκεκριμένα πρότυπα κι ακούνε καθημερινά πολλούς νέους υποψήφιους. Η μουσική που δειγματίζετε ας είναι η καλύτερη που μπορείτε να παρουσιάσετε.
Γράψτε ένα ελκυστικό, σύντομο κείμενο που θα συνοδεύει το υλικό - διαφορετικό για κάθε υποψήφιο. Μην στέλνετε ταυτόχρονα ένα γενικό σημείωμα υποβολής σε πολλούς παραλήπτες, το πιθανότερο είναι οτι η δουλειά σας θα απορριφθεί χωρίς να ακουστεί.
Μην υποβάλλετε στα τυφλά. Μάθετε ποιός είναι ο υπεύθυνος παραγωγός της εταιρίας για να στείλετε την μουσική σας. Στείλτε μόνο σ' αυτόν - εκτός αν έχετε κι άλλους γνωστούς εκεί. Κανείς δεν δίνει ιδιαίτερη προσοχή σ' ένα email προς την εταιρική διεύθυνση.
Μην στέλνετε αρχεία .mp3, όλοι το απεχθάνονται. Πολλές ηλεκτρονικές διευθύνσεις απορρίπτουν mails με συνημμένα αρχεία, η υποβολή σας δεν θα φτάσει καν στο άτομο που σας ενδιαφέρει. Αν η μουσική σας είναι ήδη στο Spotify ή άλλο stream, στείλτε το σύνδεσμο. Διαφορετικά, φτιάξτε ένα λογαριασμό στο SoundCloud, ανεβάστε εκεί τη μουσική σας - και στείλτε τον σύνδεσμο. Προσελκύστε τον ακροατή στο δικό σας περιβάλλον.
Δειγματείστε ΕΝΑ συγκεκριμένο τραγούδι - δύο το πολύ. Αν ο παραγωγός το βρεί ενδιαφέρον, αυτός ή αυτή θα ζητήσει περισσότερα. Αν στείλετε ολόκληρο τον κατάλογό σας, ίσως επιλέξει ένα τραγούδι που δεν σας αντιπροσωπεύει καλύτερα. Στη χειρότερη περίπτωση, θα κάνει μια τυχαία επιλογή κι αν δεν τον ενδιαφέρει δεν θα συνεχίσει - θεωρώντας ότι και τα άλλα τραγούδια κινούνται στο ίδιο πλαίσιο.
Να είστε σύντομοι και εντός θέματος. Το σημείωμα (που συνοδεύει το τραγούδι σας) να περιέχει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες: το όνομα, τα στοιχεία επικοινωνίας σας, τον τίτλο και το είδος του τραγουδιού και μια-δυο προτάσεις σχετικά μ' εσάς ή τη μπάντα σας. Δεν είναι κακό να αναφέρετε (ξανά) την εταιρία και το όνομα του παραλήπτη σ' αυτό το σημείωμα.
Μην πολιορκείτε τον άνθρωπο που σας ενδιαφέρει στα κοινωνικά μέσα, ειδικά με άμεσα μηνύματα. Μπορείτε να τον ακολουθήσετε και να σχολιάζετε τις αναρτήσεις του, αλλά μην περιμένετε να ανταποκριθεί σε προσωπική επικοινωνία. Μην είστε φορτικός, μην δίνετε την εντύπωση απελπισμένου, αν αυτός/-ή ενδιαφερθεί, θα σας ψάξει.
Οι συστάσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμες. Όλοι μας εμπιστευόμαστε κάποιες γνωριμίες και πιθανότατα θα έχετε άμεση ανταπόκριση αν η σύσταση προέρχεται από έναν επαγγελματία του χώρου, έναν συνάδελφο ή άλλο καλλιτέχνη που είναι ήδη στην εταιρία ή έχει μια καλή συνεργασία μ'αυτήν.
Μην παίρνετε προσωπικά την απόρριψη. Πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες έχουν απορριφθεί επανειλημμένα μέχρι να γίνουν θρύλοι: ο Bruno Mars απορρίφθηκε ΤΡΕΙΣ φορές μέσα σε 5 χρόνια απο την Atlantic. Η απόρριψη δεν αποτελεί απαραίτητα μέτρο της μουσικής σας ή του ταλέντου σας. Μπορεί να είναι λάθος ο χρόνος, να μην ταιριάζει στο πλάνο της εταιρίας, η μουσική σας να μοιάζει με άλλη που έχει ήδη στο ρεπερτόριό της, ή να μην έχει τον απαραίτητο προϋπολογισμό. Συνεχίστε να γράφετε, να ηχογραφείτε και να δειγματίζετε. Το κλειδί είναι η επιμονή.