Με βάση τα στατιστικά της IFPI για το 2023, από τους 20 πιο εμπορικούς καλλιτέχνες παγκόσμια, μόνον η Taylor Swift ΔΕΝ είναι K-Pop.
Η K-pop είναι μια καλολαδωμένη μηχανή lifestyle. Ο προγραμματισμός, η προσπάθεια και οι πόροι που καταναλώνονται για την κατασκευή και την συντήρησή της είναι τεράστια. Οι καλλιτέχνες εκπαιδεύονται σκληρά και αδιάκοπα, συχνά φτάνοντας στα όριά τους, με τρόπο που διασφαλίζει ότι μόνο οι καλύτεροι επιβιώνουν. Καλύπτει το κενό που δημιουργήθηκε όταν τα boybands και τα girl groups της Δύσης (όπως οι NSync και οι Destiny's Child) διαλύθηκαν. Ανακυκλώνει το ποπ μουσικό στερεότυπο με εμφανείς ρυθμικές, αρμονικές και δομικές επιρροές από όλα τα δημοφιλή μουσικά είδη, RnB, hip hop, rock κά. Οι προσμίξεις αυτές αφομοιώνονται με έξυπνο τρόπο από την πλούσια παραγωγή - αν και συχνά δημιουργείται σύγχυση και κάποια τραγούδια μοιάζουν με mashups ή medley. Οι απανωτές κυκλοφορίες δημιουργούν μια πλημμύρα περιεχομένου που προορίζεται για τα σόσιαλ, συμβαδίζει με τις παγκόσμιες ποπ τάσεις και διαμορφώνει τις δικές της. Το marketing βασίζεται στην «οικονομία των θαυμαστών» με κατακλυσμό από καθημερινά βιντεοσκοπημένα live, συνεντεύξεις, comebacks, merch και trivia για τους καλλιτέχνες.
Το υψηλό επίπεδο παραγωγής των μουσικών βίντεο, οι εντυπωσιακές χορογραφίες και οι εμφανίσεις σε μουσικά σόου είναι κάτι που δεν μπορεί να υποστηρίξει πια η Δύση (μόνον η Taylor Swift, που πλέον μπορεί να θεωρείται μουσικό είδος από μόνη της). Η βίντεο αισθητική (χορογραφίες σκηνικά, ρούχα και σκηνοθεσία) αναπαράγονται στα live, προσθέτοντας ένα επίπεδο ψυχαγωγίας που λείπει από την δυτική βιομηχανία. Η K-pop συνδυάζει χορό, εικόνα, μουσική, ερμαφρόδιτο sex appeal και μάρκετινγκ με ιδανικό τρόπο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνδέεται στενά με την υπόλοιπη βιομηχανία ψυχαγωγίας (κυρίως τα k-dramas). Η γλώσσα επίσης ακούγεται ευχάριστα στο δυτικό αυτί.
Οι καλλιτέχνες και η δημόσια εικόνα τους είναι καταλυτική για την επιτυχία της K-pop - δεν λέγονται idols τυχαία. Οι εταιρείες προσέχουν ιδιαίτερα το image των καλλιτεχνών τους και το προβάλλουν συστηματικά σε εκπομπές και συνεντεύξεις, αποτελεσματικότερα από τους καλλιτέχνες της Δύσης. Οι καλλιτέχνες της K-pop είναι ταλέντα με συμμετοχή στο δημιουργικό μέρος. Είναι ιδιαίτερα κοινωνικοί (και λόγω καταγωγής και λόγω εκπαίδευσης). Όχι μόνο γράφουν, αυτοσχεδιάζουν, τραγουδούν και χορεύουν, αλλά απολαμβάνουν την δημοσιότητα. Εμφανίζονται αδιάκοπα σε εκπομπές, podcasts, σκηνοθετημένα reels και minisodes που ανεβαίνουν σε ημερήσια βάση στα σόσιαλ, με υπότιτλους που προσθέτουν οι οπαδοί.
Η Ν. Κορέα είναι μια πολύ μικρή αγορά (μια χώρα με πληθυσμό 50 εκατομμυρίων), γι’ αυτό αναγκάζεται να είναι εξωστρεφής. Όμως το Ασιατικό κοινό είναι τεράστιο - σκεφτείτε μόνο την Κίνα του 1.4 δις κατοίκων! Το 60% των παραγωγών γίνεται στην Ιαπωνία (απ’ όπου και συχνά εκδίδεται) και φτάνει από το Βιετνάμ και την Ταϋλάνδη μέχρι την Ευρώπη. Αυτό που εμπορεύεται η K-pop σκηνή είναι το καλύτερο που μπορεί να ανακαλύψει, να εκπαιδεύσει και να αναδείξει η συγκεκριμένη βιομηχανία, η οποία κατανοεί απολύτως τη σχέση μεταξύ καλλιτεχνών και κοινού: το κοινό συνδέεται με το πακέτο, όχι με το τραγούδι.
Πηγή: https://www.ifpi.org/seventeens-fml-announced-by-ifpi-as-biggest-selling-global-album-of-the-year/