Σύμφωνα με υπολογισμούς της MIDiA Research, η παγκόσμια αγορά ηχογραφημένης μουσικής είναι υπερδιπλάσια (124,5%) από αυτήν του 2015. Το 2023, τα παγκόσμια έσοδα από ηχογραφήματα αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σχέση με το 2022, φτάνοντας τα $35.1 δις. Κατά την MIDiA, η αύξηση αυτή «αναδεικνύει την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα της βιομηχανίας» καθώς «το μεταβαλλόμενο μείγμα εσόδων υποδεικνύει μια βιομηχανία που βρίσκεται στα πρόθυρα μετασχηματιστικών αλλαγών».
Τα έσοδα από streaming αυξήθηκαν κατά 9,6%, φτάνοντας τα $21.9 δις το 2023. Είναι η πρώτη φορά που η ανάπτυξη του streaming υστερεί σε σχέση με την ανάπτυξη της συνολικής αγοράς, με το μερίδιο του streaming στα συνολικά έσοδα να μειώνεται ελαφρά στο 62,5%. Αυτό αποδίδεται στον κορεσμό των αναπτυγμένων χωρών ΕΕ και ΗΠΑ, που δεν αντισταθμίζεται από τις αναδυόμενες αγορές (Κίνα, Ινδία, Αφρική κλπ), αλλά και στις αλλαγές στο οικοσύστημα του streaming που επηρεάζουν αρνητικά το μερίδιο αγοράς των ανεξάρτητων.
Στους μεγάλους ομίλους, η Universal διατήρησε τη θέση της ως ο μεγαλύτερος δισκογράφος/εκδότης, με μερίδιο αγοράς 28,3% και συνολικά έσοδα $9.9 δις. Η Sony ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη, καθώς η αύξηση των εσόδων της κατά 11,6% της εξασφαλίζει το 20,3% της παγκόσμιας αγοράς.
Ωστόσο ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έκθεση είναι η αυξημένη εμπλοκή των «superfans», όπως δείχνει η αύξηση των δικαιωμάτων από merchandise και φυσικές πωλήσεις (βινύλια και CD). Τα έσοδα αυτά, τα οποία η έκθεση αποκαλεί «έναν από τους πυλώνες της μελλοντικής μουσικής επιχείρησης», αγγίζουν τα $3,5 δις, αντιπροσωπεύοντας το 10% των παγκόσμιων εσόδων της βιομηχανίας.
Η άνοδος της «οικονομίας των θαυμαστών» είναι κεντρικό στοιχείο αυτής της αλλαγής, ενώ και τα έσοδα από φυσικές πωλήσεις είναι αυξημένα κατά 4,6% σε σχέση με το 2022. Η MIDiA αναφέρει ότι με τα δεδομένα αυτά, ο υλικός φορέας αναδεικνύεται ως ο «πλέον αξιόπιστος δείκτης επιτυχίας» και παρατηρεί ότι «κατά την τελευταία δεκαετία, τα έσοδα της βιομηχανίας αυξομειώνονται σε αναλογία με τις φυσικές πωλήσεις».
Πηγή