Creating filtered version of banner image.

blog

Η Πνευματική Ιδιοκτησία στην Ψηφιακή Ενιαία Αγορά

Η ισορροπία ανάμεσα στο "η τέχνη πρέπει να είναι δωρεάν" και στο "ο καλλιτέχνης πρέπει να πληρώνεται" είναι ζήτημα πολιτιστικής διαχείρισης και σαφώς ο νομοθέτης πρέπει να επέμβει ζυγίζοντας συμφέροντα και αξιολογώντας. Ας συμφωνήσουμε εδώ ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της καλλιτεχνικής δημιουργίας δεν είναι η ακριβή τιμή - ούτε καν η λογοκρισία, αλλά η αδυναμία των δημιουργών να ζουν (και γιατί όχι να πλουτίζουν) από την δουλειά τους.

Mετά τις ζυμώσεις που μεσολάβησαν από την αρχική του απόρριψη τον περασμένο Ιούλιο, η Οδηγία για τα δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας στην Ψηφιακή Ενιαία Αγορά υπερψηφίστηκε την Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου στην τελική της μορφή από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου. Με 252 (!) τροπολογίες.

Συνθεσάϊζερς και Σύγχρονη Ηλεκτρονική Μουσική

Στην εποχή μας το σύνολο της μουσικής παραγωγής βασίζεται στην ηλεκτρονική τεχνολογία - ακόμη και ο “υλικός φορέας” της μουσικής είναι άϋλος: το διαδίκτυο. Κάθε μουσικός, ανεξάρτητα με το όργανο ή το είδος της μουσικής που παίζει πρέπει να είναι εξοικειωμένος μ' αυτά τα νέα εργαλεία και μεθόδους. Ο νέος σπουδαστικός κύκλος "Συνθεσάιζερς και Σύγχρονη Ηλεκτρονική Μουσική" είναι ένα “εργαστήρι εμπειρίας” παρά ένα τυπικό, ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών. Επικεντρωμένο στην πράξη, (περιλαμβάνοντας βέβαια τα απαραίτητα θεωρητικά στοιχεία) χωρίζεται σε δύο γνωστικά πεδία της μουσικής παραγωγής: Την “καθαρή”, ορχηστρική ηλεκτρονική μουσική (όπως την συναντάμε σε ειδικευμένα playlists, soundtracks και production music - online libraries), και στις εφαρμογές του ηλεκτρονικού ήχου και τεχνολογίας στην (κυρίως pop) τραγουδοποιΐα και την ζωντανή εκτέλεσή της.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ και στο τηλέφωνο του Ωδείου Γ. Φακανάς 210-4813605. Η ύλη αναλυτικά εδώ.

Γιατί να πάω σε Ωδείο; Βρίσκω τα πάντα στο διαδίκτυο

Όλες οι πληροφορίες, οι οδηγίες για να μάθεις οποιοδήποτε μουσικό όργανο βρίσκονται στο διαδίκτυο, στην πλειοψηφία τους μάλιστα δωρεάν. Αλλά η πληροφορία δεν είναι γνώση. Η δυνατότητα να βρίσκεις κάθε πιθανή αναστροφή, παραλλαγή ή μετάλλαξη μιας συγχορδίας ή μιας κλίμακας δεν σημαίνει ότι διαθέτεις την απαραίτητη μυϊκή μνήμη για να την εκτελέσεις πόσο μάλλον την μουσική κρίση για να την χρησιμοποιήσεις σε μια δεδομένη περίσταση. Η μουσική εκπαίδευση στο σύνολό της είναι η διαδικασία της συστηματοποίησης πληροφοριών ώστε, κατ' αυτόν τον τρόπο αξιοποιούμενες, να μετουσιωθούν σε γνώση.

Οι άκυροι μύθοι της μουσικής βιομηχανίας

Λεφτά και δόξα - είναι η εικόνα που πολλοί επίδοξοι καλλιτέχνες έχουν για τη μουσική βιομηχανία. Ακόμα και η "ανακάλυψη", αυτή η ευτυχής συγκυρία, φαίνεται φυσιολογική, εφικτή, σε μερικούς μοιραία. Έτσι πιστεύουν δυο πράγματα: Πρώτον, πως η επιτυχία συνοψίζεται σε ένα lifestyle δοξασμένου εκατομμυριούχου και δεύτερον πως για να πετύχουν, θα πρέπει να συνεχίσουν να σκάβουν μέχρι να εμφανιστεί το "χρυσό συμβόλαιο" - μετά η δόξα και το χρήμα. Αυτό έχει δημιουργήσει τέσσερις μεγάλους μύθους σχετικά με την επιτυχία.

$0.00397. Ψίχουλα, πραγματικά

Η αύξηση των συνδρομητών και του τζίρου του Spotify τα δύο τελευταία χρόνια είναι αντιστρόφως ανάλογη με τις αμοιβές των καλλιτεχνών. Προφανώς είναι απαραίτητο ένα μοντέλο που να ελαχιστοποιεί αυτό το χάσμα κατανάλωσης / εσόδων.

Είσαι μουσικός; Πώς να πυροβολήσεις τα πόδια σου

Το βασικό προϊόν της μουσικής βιομηχανίας, όχι, δεν είναι η μουσική, είναι η αποτυχία: οι περισσότεροι καλλιτέχνες με δισκογραφικό συμβόλαιο δεν πετυχαίνουν, το να ξεκινήσεις είναι ήδη δύσκολο, και η επιτυχία μοιάζει περισσότερο θεϊκή παρέμβαση παρά ανταμοιβή μιας υπεράνθρωπης προσπάθειας. Έχεις περισσότερες πιθανότητες να σε χτυπήσει κεραυνός και να επιζήσεις από το να πραγματοποιήσεις τα μουσικά σου όνειρα - πόσο μάλλον να βιοποριστείς απ' αυτά.

Η επιτυχία είναι το αναπάντεχο αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και καλά υπολογισμένου ρίσκου, είναι πολύτιμη και πρέπει να την διαφυλάξεις. Αυτά είναι τα πιο κοινά στραβοπατήματα. Απόφυγέ τα.

Το YouTube Music ξεκίνησε σήμερα. Τί και πώς.

Θα είναι πολύ δύσκολο για το YouTube να πείσει τους χρήστες ότι αξίζει να πληρώσουν για μια υπηρεσία που στην ουσία ήταν δωρεάν μέχρι σήμερα. Ή θα πρέπει να εμφανίσει μια νέα μορφή περιεχομένου (3D; surround sound; user mix;) ή θα “ενοχλήσει” τους δωρεάν χρήστες σε σημείο να πληρώσουν μηνιαία συνδρομή, που είναι και το πιθανότερο. Άν κάνει κάτι τέτοιο, ο κίνδυνος να στραφούν στον ανταγωνισμό είναι μεγάλος.

Spotify - τί φάση;

Η Warner, η Sony και η Merlin, αφού επιδοκίμασαν την εισαγωγή του Spotify στο χρηματιστήριο τον προηγούμενο μήνα, μόλις σταθεροποιήθηκε η τιμή της μετοχής, πούλησαν το 75%, 50% και 100% των μετοχών τους αντίστοιχα, μαζεύοντας οι τρείς τους $2.6 δις. Κα-τσίνγκ. Η Wall Street θεώρησε ότι η κίνηση αυτή αποδεικνύει πως η μουσική βιομηχανία, στο βαθμό που την αντιπροσωπεύουν οι συγκεκριμένοι εκδότες, "δεν σκέφτεται μακροπρόθεσμα".

Ψηφιακή Διανομή για Ανεξάρτητους Καλλιτέχνες

Η παρουσία και διάθεση της μουσικής από τα διαδικτυακά κανάλια είναι κεντρικής σημασίας. Όλοι αγοράζουν ή ακούν από το iTunes, το Spotify, το Beatport κλπ. Αν η μουσική μας δεν βρίσκεται εκεί είναι σαν να μην υπάρχει. Η κατανόηση του τι κάνουν οι ψηφιακοί διανομείς και ποιά είναι τα κίνητρά τους είναι απαραίτητη για να ξεχωρίσετε τον κατάλληλο συνεργάτη.

Ελληνική Δισκογραφία 2017

H ελληνική δισκογραφική παραγωγή μειώθηκε στο 1/4 μέσα σε 10 χρόνια. Από 2.175 δίσκους το 2008 στους 527 το 2017.

Κάποιος πρέπει να ξαναδεί τα νούμερά του.

Ενώ, σύμφωνα με την IFPI, το ποσό των δικαιωμάτων που καταβλήθηκε από την Google ήταν 856 εκατομμύρια δολάρια, το YouTube δήλωσε στο Music Business Worldwide ότι “έχει πληρώσει πάνω από 1 δις στη μουσική βιομηχανία, μόνο από διαφημίσεις” και ότι “ο αριθμός αυτός αυξάνεται λόγω των συμφωνιών με την πλειοψηφία των εταιριών, εκδοτών και Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης”. Κάποιος πρέπει να ξαναδεί τα νούμερά του.

Γκρεμίζοντας τις σχολές διοίκησης επιχειρήσεων...

Οι επαγγελματίες που στελεχώνουν την μουσική βιομηχανία σήμερα, προέρχονται κυρίως από τον επιχειρηματικό - και όχι, όπως παλιότερα, από τον μουσικό χώρο. Στην πλεοψηφία τους είναι απόφοιτοι σχολών Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τί είδους εκπαίδευση πουλάνε οι σχολές αυτές: ύποπτη βεβαιότητα, αποθέωση του βραχυπρόθεσμου και της απληστίας, σκοπός που αγιάζει τα μέσα, αναγωγή του κέρδους σε απόλυτη αξία. Υπάρχουν 13.000 σχολές διοίκησης επιχειρήσεων στον πλανήτη - 13.000 περισσότερες απ' όσες χρειάζονται, σύμφωνα με τον Martin Parker που έχει διδάξει 20 χρόνια σ' αυτές.

 

Ο πλανήτης πληρώνει για ν' ακούσει την μουσική σας

Υπάρχει ένας ολόκληρος πλανήτης που περιμένει να σας ακούσει - και να σας κρίνει. Μην εγκαταλείψετε την ασφάλεια της καλοκαιρινής reggaeton-ρούμπας, μην παρατήσετε την βραδινή δουλειά. Αλλά παράλληλα διαθέστε τον χρόνο, την ενέργεια, το ταλέντο και την δημιουργικότητα να παράγετε ορχηστρική μουσική, καθένας μόνος του αλλά και σαν ομάδες.

Ψάχνεις μουσικό εκδότη;

Πώς ο συνθέτης / στιχουργός αξιολογεί έναν πιθανό εκδότη; Πολύ προσεκτικά. Οι καρχαρίες και οι λύκοι κυριαρχούν όπου υπάρχουν πολλά λεφτά. Αν ένας νέος δημιουργός αγωνίστηκε για να τραβήξει το ενδιαφέρον ενός εκδότη, μπορεί να μπεί στον πειρασμό να υπογράψει με οποιουδήποτε όρους: φοβάται να θέσει δύσκολες ερωτήσεις, μήπως χάσει τη συμφωνία. Αλλά κινδυνεύει να τα χάσει όλα, αν αυτές δεν ερωτηθούν και δεν απαντηθούν ικανοποιητικά.

Η παγκόσμια δισκογραφία σε αριθμούς

Σύμφωνα με την Midia Research, η παγκόσμια δισκογραφία είχε ακαθάριστα έσοδα 17.4 δις δολάρια για το 2017 - μια αύξηση 8.5% (1.4 δις) σε σχέση με το 2016, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008 (17.7 δις). Αυτή η αύξηση συνεχίζει την κατά 1 δις άνοδο τού 2016.

Η μουσική σας βγάζει λεφτά. 200+ ευκαιρίες licensing!

Υπάρχουν πολλές πιθανές πηγές εισοδήματος για έναν μουσικό - και γι’ αυτόν που κάνει τα πρώτα του βήματα προσπαθώντας να ξεχωρίσει απο τον ανταγωνισμό αλλά και για κάποιον πού δεν έχει βρεί ακόμη το “κάλεσμά” του κι αναζητά εμπειρία, απασχόληση ή βιοπορισμό. Μια απ’ αυτές τις επαγγελματικές ευκαιρίες είναι και η αδειοδότηση (licensing). Μέχρι τα τραγούδια σας να γίνουν μεγάλες επιτυχίες υπάρχουν τρόποι ν’ αυξήσετε τα έσοδά σας. Διαλέξτε ανάμεσα σε 200+ διευθύνσεις που περιμένουν την μουσική σας για να σας πληρώσουν.

Τα ηχητικά εφφέ του BBC - ελεύθερα για κατέβασμα.

Κανείς δεν γνωρίζει τα ηχητικά εφφέ καλύτερα από τα ραδιοφωνικά εργαστήρια του BBC. Πάνω από 16.000 δείγματα αυτής της ηχοθήκης είναι τώρα διαθέσιμα online δωρεάν.

Η Νέα Οικονομική Τάξη της Ψηφιακής Διανομής

Μεγάλες ποσότητες μουσικής πλημυρίζουν την αγορά, την στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις μειώνονται - η άλλη όψη της ψηφιακής δημοκρατίας - ένα γεγονός που για πολλούς έχει υπονομεύσει την απόλυτη  αξία της μουσικής στη συνείδηση του κοινού.

Οκτώ συμβουλές για ένα αποτελεσματικό demo

Αν και οι περισσότεροι καλλιτέχνες (ειδικά οι νέοι) τα κάνουν πλέον όλα μόνοι τους, πολλοί αναζητούν έναν εκδότη ή μια δισκογραφική για ν' απαλλαγούν απ' το κομμάτι εκείνο της δουλειάς που δεν είναι δημιουργικό. Ο δειγματισμός της μουσικής σας είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα κι αν δεν είστε προσεκτικοί, ίσως απορριφθείτε προτού καν ξεκινήσετε. Οκτώ συμβουλές για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας.

Το Facebook σε κρίση και γιατί δεν θα βγεί ποτέ απ' αυτήν

Η χαριτωμένη ελαφρότητα "θα-γίνω-καλύτερος" είναι οριακά δεκτή από έναν μαθητή που πάτωσε σ' ένα διαγώνισμα. Ο Zuckerberg διοικεί την έκτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο και η χρηματιστηριακή της αξία μόλις έπεσε κατά 50 δις δολάρια σ' ένα σκάνδαλο που, εκτός από την έγερση βαθύτερων ερωτημάτων σχετικά με το ιδιωτικό απόρρητο και την επιρροή των κοινωνικών μέσων στη δημοκρατία, μπορεί να επιφέρει και νομοθετικές ρυθμίσεις. Όσοι έχουν βασικές ιστορικές γνώσεις μπορούν να καταλάβουν τι μπορεί να κρυφτεί πίσω απο νομοθετήματα με τέτοιες αφορμές.

Ανατολική και Δυτική Τέχνη

Τα αριστουργήματα της Δυτικής τέχνης έχουν προκύψει μετά απο κύματα επιρροής από την Ανατολή. Όπως οι υπερβατικές ευρωπαϊκές θρησκείες ήρθαν από την Ασία, έτσι και η τέχνη της Ευρώπης ήταν πλουσιότερη, πιο θερμή και ικανοποιητική, όταν ο μάλλον γυμνός κλασικισμός και ορθολογισμός της Δύσης εμπλουτίστηκε από τον μυστικισμό, το χρώμα (με την ευρύτερη έννοια) και την εκλεπτυσμένη αισθητική που φέρουν οι εισβολείς από την Εγγύς, Μέση και Άπω Ανατολή.

Σήμερα η Δύση εμφανίζεται απογοητευμένη από την μετα-αναγεννησιακή της τέχνη και αναγνωρίζει επιτέλους ότι, το ελληνικό επίτευγμα, με όλη την τελειότητα της μορφής του, περιορίζεται σε ένα στενό τμήμα του πεδίου που ανοίγεται στον καλλιτέχνη - ότι το κύριο σώμα της βαθυστόχαστης και αριστοτεχνικής δημιουργίας ανήκει στην Κίνα, στην Μεσοποταμία, στην Αφρική και, σε μικρότερο βαθμό, στην Ινδία, την Ινδονησία και την Ιαπωνία.

Οι 7 προβλέψεις για την μουσική βιομηχανία του 2018

Οι μεγάλες εταιρείες καταλαβαίνουν (επιτέλους) ότι το marketing που βασίζεται στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το έντυπο αποτυχαίνει, αφού τα μέσα αυτά βρίσκονται σε παρακμή και αγνοούνται από το δημογραφικό τους στόχο.

Why anyone that says the recording industry is dead is wrong

The industry is dead! You can’t make any money! Stop now! Don’t even try it! You’re crazy! Get out of music! Sell your interface! Go get a “real” job! Yeah yeah, we’ve all heard this and maybe you’ve even said some version of this at some point in your life. It’s always the same thing with everything, the past was better, the old way is the right way, and these stupid kids are ruining everything.

 

Why Is the Orchestra Seated That Way? An Explanation

“Stokowski was a great experimenter, and he tried seating the orchestra in every imaginable way, always trying to find the ideal blend of sounds. On one occasion he horrified Philadelphians by placing the winds and brass in front of the strings …

Rise Of The Machines: How Technology Shaped Music

It was true: Smith was brilliant. In the space of a year he turned himself from decent club pianist to the man who put the electronic organ on the jazz map. Smith was as revolutionary for his instrument as Charlie Parker was for the alto sax.

Classical ‘factory line’ takes the joy out of Beethoven and Brahms, says Nigel Kennedy

Lazy tutors are creating musical clones by putting too much emphasis on technique, says violinist

In defense of melody

'Let’s encourage composers to embrace melody, harmony and pulse again before the audience is alienated altogether'

Top 50 Awesome Music Blogs to Follow

Have you ever wanted to know more about music but do not exactly know where to start? Over a course of a month, extensive research has been done to create the list of the Top 50 Awesome Blogs to follow.

Five Classical Music Biographies and Memoirs for Your Summer Reading List

Last week an excerpt from composer John Luther Adams’s forthcoming memoir was posted on the New Yorker’swebsite. It’s an enticing tidbit, but unfortunately it won’t arrive in time to make it on this year’s summer reading lists. However, there are several new biographies and memoirs written about and by musicians to dive into over the next few months, including the following five.

The greatest electronic albums of the 1950s and 1960s

The great electronic albums of the 1970s get plenty of kudos – but what of their predecessors?

What Makes You Different?

Getting an audience is one of the toughest parts of being a musician. But converting that audience into a devoted following who will come out to shows, buy your albums, and follow your updates—that’s even tougher. As musicians, there are lots of things we can do to build a following, but at the end of the day, there’s one thing more important than anything else — doing something that makes you stand out.

The Dangers of Digital: Brian Eno on Technology and Modern Music

Digital technology has enhanced music production, recording and distribution in ways unimaginable just a few decades ago, but are we losing something more essential in the process? Chris May talks to ambient pioneer and friend of technology Brian Eno about the dangers of digital dependence in modern music.

We’re playing classical music all wrong – composers wanted us to improvise

We're playing classical music all wrong – composers wanted us to improvise

Where did the melody go?

When listening to current mainstream music however, it becomes very clear that the place of melody as one of music’s basic building blocks, is being reduced substantially, making space for other elements, such as texture and rhythm. The musical sentences are becoming shorter, more simplistic, and sometimes of incomplete grammatical structure; much like the sentences in cell-phone text-messages, or people’s posts on Twitter. In fact, sometimes some current music seems to have a level of melodic complexity that reminds me of actual birds’ tweets.

Science Shows There's Only One Real Way to Listen to Music

Nothing about the way we listen to music these days commands attention like or yields the quality of a physical record. Though there is a movement back towards vinyl, there's an even bigger movement towards streaming — and with it, a whole new paradigm for how we hear music.

Isao Tomita Interview From RBMA Tokyo 2014

In electronic music, it’s hard to exaggerate the importance of Isao Tomita’s work. Born in Japan in the 1930s, Tomita imagined other worlds – seemingly outwith his own, human reach – and so used his music to explore the unknown.

10 things that we should change in classical music concerts

Over the years I’ve seen and done a lot of concerts and if classical music ever wants to attract a new, younger and more engaged audience, we’ll have to think hard about certain things and step out of our own little world. -Baldur Bronnimann

Why pop-turned-jazz stars just ain't got that swing

From Rod Stewart to Robbie Williams, and now Lady Gaga and Annie Lennox, pop stars keep hopping on the jazz bandwagon but just can’t ride the rhythm

Pop belongs to the last century. Classical music is more relevant to the future

For years, this rock critic viewed classical music as pompous art of the past. Now, tired of pop, he explains why classical is the truly subversive form - and selects six favourite pieces to convert the unbeliever.

Is Classical Music Dead?

When it comes to classical music and American culture, the fat lady hasn’t just sung. Brünnhilde has packed her bags and moved to Boca Raton.

How Stravinsky's Rite of Spring has shaped 100 years of music

Piece first performed in Paris exactly 100 years ago emblematic of era of great scientific, artistic and intellectual ferment

The History of Electronic Music in 476 Tracks (1937-2001)

A clearly flawed selection: there's few women and almost no one working outside of the Western tradition (where are the Japanese? Chinese? etc.). However, as an effort, it's admirable and contains a ton of great stuff. 
-- UbuWeb

RSS feed